Automatycznie ładowanie kolejnej strony...

Merrell

W porównaniu z innymi firmami obuwniczymi marka Merrell jest dość młoda, przedsiębiorstwo powstało w 1981 roku. Jego powstanie nie było związane z rodzinnym biznesem, nagłym natchnieniem, przebłyskiem geniuszu czy efektem nietuzinkowego wynalazku. Za stworzenie marki Merrell odpowiedzialni są Clark Matis oraz John Schweizer, których znajomość zaczęła się podczas pracy w firmie Rossignol, popularnego producenta sprzętu narciarskiego. Dwaj panowie postanowili założyć firmę zajmującą się produkcją obuwia do wspinaczki górskiej. Na sukces przedsiębiorstwa ogromny wpływ miało podjęcie współpracy z Randym Merrellem, od którego nazwiska powstała nazwa marki. Projekty Merrella były bardzo cenione na rynku i sporo kosztowały, dlatego taka współpraca była gwarancją sukcesu dla Matisa i Scheizera.

Sprzedaż firmy kluczem do sukcesu

Pierwszy buty trekkingowe marki Merrell trafiły na sklepowe półki w 1983 roku. Rendy Merrell po trzech latach współpracy z Matisem i Scheizerem postanowił opuścić szeregi firmy i zająć się własnymi projektami, które posiadały status ekskluzywnych. Rok po odejściu Merrella firmę zakupiło przedsiębiorstwo Karhu. Nowy właściciel chciał zwiększyć przychody, w skutek czego firma została przeniesiona do Azji. Tym sposobem zredukowano koszty produkcji oraz umożliwiono sprzedaż butów marki w cenach dostępnych dla szerszego grona odbiorców. Oznaczało to również moment, w którym Merrell stała się firmą działającą w skali ogólnoświatowej.

Kolejne przejęcie firmy miało miejsce w 1997 roku i zostało dokonane przez Wolverine World Wide, która do dzisiaj jest właścicielem marki. W momencie sprzedaży firma notowała zyski sięgające 23 milionów dolarów rocznie, co było świetnym wynikiem. Wolverine World Wide jeszcze bardziej rozszerzyła działalność nowej w swoim portfelu marki, co przyniosło zamierzone efekty. W 2010 roku poinformowano opinię publiczną, że firma zanotowała zyski w postaci 500 milionów dolarów rocznie.

Sukces marki

Sukces marki Merrell związany jest nie tylko ze świetną strategią zarządzania firmą, ale również z jej ukierunkowaniem na rynek, które można było zauważyć od początku działalności. Firma nastawiona była na produkcję profesjonalnego obuwia trekkingowego, w których każdy mógłby się wybrać na wycieczkę po górach. Marka wraz ze wzrostem oczekiwań swoich klientów poszerzała swoją ofertę, do której w późniejszym czasie trafiły między innymi buty dla dzieci czy zimowe obuwie codziennego użytku.