Automatycznie ładowanie kolejnej strony...

Fila

Marka Fila swoją działalność rozpoczęła w 1911 roku we Włoszech i początkowo zajmowała się tylko produkcją sprzętu dla alpinistów. Dopiero z czasem przedsiębiorstwo zaczęło poszerzać swój asortyment, stając się jednym z najbardziej rozpoznawalnych producentów odzieży sportowej.

Początek wielkiego biznesu

Po 50 latach działalności włoska firma zrobiła pierwszy krok mający na celu poszerzenie oferty, rozpoczynając produkcję bielizny. W latach 70. XX wieku marka Fila udoskonalała proces produkcji tekstyliów, zwiększając również zasięg sprzedaży. Kluczowym momentem dla przedsiębiorstwa był rok 1973, kiedy to powstała pierwsza linia odzieży sportowej. Były to stroje do tenisa, wykonane z żebrowanej bawełny. W tym samym okresie marka Fila wypuściła na rynek kolekcję „White Line”, która stanowiła pierwszą na świecie kolekcję kolorowych strojów do gry w tenisa.

Sprzedaż firmy

W 1976 roku marka Fila stała się własnością przedsiębiorstwa Cotonificio Olcese, dzięki czemu od roku 1979 zaczęła być kojarzona na całym świecie z niebiesko-czerwoną literą „F”, która stała się jej oficjalnym logo.

Pierwsze buty i kolejne sukces

W wyniku podpisania umowy licencyjnej z fabryką obuwia Lario marka Fila mogła poszerzyć swoją ofertę o buty do tenisa i sandały. To zdarzenie sprawiło, że Fila zyskała uznanie na arenie międzynarodowej, co przyczyniło się do kolejnej sprzedaży firmy w 1988 roku. Tym razem markę przejęli finansiści z Gemina S.p.a. W latach 90. Fila sprzedawała swoje produkty zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych czy Azji.

Walka z kryzysem i wielkie zmiany

W 1997 roku zanotowano kryzys na rynku produktów o charakterze sportowym, w wyniku którego menadżerowie marki postanowili zmienić strukturę oraz strategię przedsiębiorstwa. 10 lat po kryzysie zarządzanie firmą przejął Yoon-Soo Yoon, a jej główna siedziba od tamtej pory znajduje się w Korei Południowej.

Marka Fila obecnie

Aktualnie Fila zajmuje się produkcją ubrań sportowych dedykowanych różnym dyscyplinom, takim jak tenis, bieganie, piłka nożna, narciarstwo, koszykówka, golf czy pływanie. Ponadto w ofercie marki można znaleźć kosmetyki przeznaczone dla pań, które uprawiają fitness. Marka była również sponsorem wielu wybitnych sportowców, do których należą między innymi Alberto Tomba (narciarstwo alpejskie), Grant Hill (koszykówka) czy Barry Bonds (baseball). Marka Fila poprzez swoje produkty chce wspierać ludzi, których sport wypełnia znaczącą część ich życia. Dzięki wysokiej jakości strojom pozwala na czerpanie maksimum satysfakcji z uprawianej aktywności fizycznej.