Casio

Tadao Kashio idealnie wpisuje się w format historii typu „od pucybuta do milionera”. Po skończeniu nauki w szkole średniej pracował jako tokarz w niewielkiej firmie. Za namową swojego szefa, który odkrył w nim potencjał biznesowy, kontynuował naukę, a ciężka praca stała się początkiem wielkiego sukcesu.

Od fajki do zegarków

Powstała w 1946 roku firma Kashio Sejsakujo początkowo trudniła się produkcją fajek pod nazwą „Yubiwa” i kalkulatorów. Pod koniec lat 50. ubiegłego wieku do firmy dołączyło trzech braci Kashio, a jedną z decyzji nowopowstałego zarządu była zmiana dotychczasowej nazwy na Casio Computer CO. Ltd. Firma coraz bardziej się rozwijała, a do jej asortymentu dołączały nowe produkty. W roku 1974 na rynku pojawił się pierwszy zegarek pod nazwą „Casiotron”. Był to czasomierz bardzo nowoczesny jak na swoje czasy, ponieważ wyposażono go w mechanizm kwarcowy, wyświetlacz LCD oraz automatyczny kalendarz. Produkt cieszył się tak dużym zainteresowaniem, że firma postanowiła pracować nad kolejnymi zegarkami.

Przełom w działalności

Wielkim krokiem do sukcesu dla marki Casio okazało się wypuszczenie na rynek zegarka połączonego z kalkulatorem, co miało miejsce w 1981 roku. Władze firmy postanowiły też usprawnić swoje działania marketingowe, co zaowocowało organizacją turnieju tenisowego Casio World Open. Coraz lepsza jakość produktów i większe środki na reklamę sprawiły, że zegarki marki Casio stały się popularne na całym świecie, a to motywowało japońskich konstruktorów do tworzenia nowych urządzeń.

Pierwszy G-Shock

W 1983 inżynier Kikuo Ibe stanął na czele specjalnego zespołu Team Tough, którego zadaniem było stworzenie zegarka odpornego na wstrząsy. W ten sposób powstał pierwszy zegarek z serii G-Shock – DW-5000C. Choć projektanci żywili ogromną nadzieję, że ich nowoczesny produkt odniesie sukces już w dniu premiery, niestety tak się nie stało. Odporny na wstrząsy czasomierz nie cieszył się uznaniem wśród klientów, a sytuacji tej nie poprawiły kampanie reklamowe. Popularność DW-5000C wzrosła dopiero po emisji filmu „Speed: Niebezpieczna prędkość”, gdzie Keanu Reevs, aktor wcielający się w główną postać produkcji, zaprezentował ten zegarek na swoim nadgarstku. Popularność filmu przyczyniła się również do wzrostu popularności urządzenia marki Casio. Skłoniło to firmę do poszerzenia kolekcji G-Shock, która obecnie składa się z 12 linii produktów odznaczających się różnymi ciekawymi właściwościami, między innymi odpornością na błoto czy czujnikiem pulsu.

Renoma do dziś

Markę Casio uznaje się obecnie za jedną z największych firmy w branży elektronicznej. Firma zatrudnia ponad 12 tysięcy pracowników, a jej zegarki cieszą się zainteresowaniem klientów na całym świecie.